Pytanie

Avatar użytkownika

Jak zrobić cleo mod do GTA SA ?

Chciałbym się dowiedzieć jak zrobić krok po kroku cleo mod do gta sa.

Odpowiedzi (2)

Odpowiedział(a) MalenRipek dodano 2010-07-19 14:40
Avatar użytkownika

Witam, do tego trzeba mieć jakieś doświadczenie, trzeba znać podstawy angielskiego
Mody cleo robi się w programie Sanny Builder lub nawet w zwykłym notatniku ale Ty rób to lepiej w Sanny Builderze jak masz jakieś pytania to pisz :)
Na początek zamieszczam kilka opcodów:


Kod:
01F0: set_max_wanted_level_to 0

Jest to opcod dzięki, któremu po dodaniu do skryptu możemy ustawić z jakim nasileniem będzie gonić nas policja jeżeli popełnimy jakieś wykroczenie. Parametr "0" oznacza że jest wyłączona. Natomiast jeżeli chcemy dać żeby nas goniła zmieniamy parametr na 1,2,3,4,5 lub 6.




Kod:
00A5: pony1@ = create_car #PONY at x y z

Ustawia w dowolnym miejscu pojazd o podanej nazwie gdzie:
pony1@ - nazwa opcodu 
#PONY - nazwa samochodu, nazwę samochodu można sprawdzić np. w pliku handling
x y z - współrzędne samochodu 


Kod:
04EB: AS_actor 65@ crouch 1

Aktor 65 kuca



Kod:
05BB: AS_actor $1 fall_down 0 time_on_ground 500

Aktor 1 upada na ziemie na czas 500 (czy jakoś tak)



Kod:
05C2: AS_actor 98@ show_the_finger

Aktor pokazuje środkowy palec


Kod:
07FF: set_car 69@ hydraulics 1

Daje autu 69 hydraulikę 


Kod:
0729: AS_actor $1 hold_cellphone 1

Aktor 1 wyciąga telefon i rozmawia przez niego 


Kod:
0122: player $PLAYER_CHAR pressing_horn

Sprawdza czy Gracz wciska klakson (chyba)


Kod:
01EC: make_car 34@ very_heavy 1

Auto 34 staję się bardzo ciężkie



Kod:
05C4: AS_actor $PLAYER_ACTOR hands_up 15000 ms

Aktor podnosi ręce do góry na czas 15000 ms 



Kod:

09C7: change_actor $PLAYER_ACTOR skin_to #WMYBU


Zmienia skin gracza.



Kod:

Actor.Angle($aktor) = X
Obracanie aktora o dowolną ilość stopni
$aktor-nazwa aktora
X -ilość stopni np. 90


Kod:

018C: play_sound 1052 at X Y Z
Odtważanie muzyki w danym miejscu
1052 -ID utworu
X Y Z - współrzędne odtwarzania utworu


Kod:

064B: $EXPL = create_particle "explosion_large" at X Y Z type 1
Kod powoduje wczytanie animacji wybuchu
X Y Z - współrzędne eksplozji


Kod:

set_camera_position X Y Z 

Ustawienie pozycji kamery
X Y Z - współrzędne kamery


Kod:

0172: $TEMPVAR_ANGLE = actor $PLAYER_ACTOR Z_angle
Kod sprawdza kierunek poruszania się gracza



Kod:

Player.Money($PLAYER_CHAR) +=X
Dajemy graczowi X pieniędzy
X - ilość pieniędzy


Kod:

Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) =X
Dajemy graczowi kamizelkę kuloodporną
X- wytrzymałość kamizelki


Kod:

01F0: set_max_wanted_level_to X
Ustawiamy poziom gwiazdek policji
X- Ilość gwiazdek


Kod:

0997: set_total_respect_points_to X
Ustawiamy maxymalny respekt
X- poziom respektu


Kod:

0998: add_respect X
Dodajemy respekt
X- poziom respektu


0397: enable_car $auto siren 1
Wlaczenie syreny w aucie

Kod:

00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
Sprawdza obecna godzine


Kod:

06E9: load_car_component #WHEEL_SR1 
Ladowanie danej czesci auta


Kod:

Player.Defined($PLAYER_CHAR) 
Definiuje gracza jako $player_char


Kod:

DEFINE SCRIPT SAVE AT @jakisskrypt
Definiuje skrypt zapisu


Kod:

Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
Przyporzadkowanie graczowi ubran,po czym nastepuje budowanie gracza


Kod:

Car.DriveTo($AUTO, 0.0, 0.0, 0.0) 
Skierowanie auta w dane miejsce


Kod:

Car.SetMaxSpeed($AUTO, 10.0) 
Ustawienie maxymalnej predkosci auta


Kod:

00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
Wyswietlenie danego tekstu z pliku .gxt


Kod:

not Car.Wrecked($AUTO) 
Sprawdza czy auto nie jest zniszczone


Kod:

01B2: give_actor $ped weapon 23 ammo 100
Daje danemu aktorowi bron o podanym ID


Kod:

05E2: AS_actor $ped kill_actor $PLAYER_ACTOR 
Ped usiluje zabic gracza


Kod:

0959: $2882 = create_horseshoe_at 0.0 0.0 0.0
Ustawia ukryta podkowe w danym miejscu


Kod:

0165: set_marker 42@ color_to 1 



Ustawia klolor markera.

Kod:

0169: set_fade_color_RGB 0 0 0 



Ustawia kolor przyciemniania i rozjaśniania.

Kod:

$PLAYER_CHAR.CanMove(True)


Gracz może sie ruszać.

Kod:

$PLAYER_CHAR.CanMove(False)


Gracz nie może się ruszać.

Kod:

0788: enable_heli 34@ magnet 1 



Aktywacja magnesu w helikopterze 34@.

Kod:

0793: save_player_clothes 



Zapisuje ubrania gracza

Kod:

0794: restore_player_clothes 



Usuwa? ubrania gracza.

Kod:

07A1: set_walk_speed 4 



Ustawia prędkość poruszania postaci.

Kod:

0245: set_actor $ACTOR_SMOKE walk_style_to "FATMAN" 



Ustawia styl poruszania dla danego aktora.

Kod:

07CD: AS_actor 80@ walk_to 362.2674 -2035.844 6.836 stop_with_angle 270.0 within_radius 4.0



Aktor 80@ idze na dane wspólrzędne (X, Y, Z), następnioe zatrzymuje się z obrotem 270.0.

Kod:

0803: car 1@ have_hydraulics 



Sprawdza, czy pojazd 1@ ma hydraulikę.

Kod:

0818: actor $PLAYER_ACTOR in_air 



Sprawdza, czy gracz jest w powietrzu.



A tutaj opcod ode mnie:
Cytuj
00EE: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2067.4 -1831.2 radius 15.0 15.0 in_car
Sprawdza czy gracz jest w danym miejscu w pojeździe .
Cytuj
00ED: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2043.68 -1635.73 radius 4.0 4.0 on_foot
Sprawdza czy gracz jest w danym miejscu pieszo .



Znalazłem naprawdę ciekawy opcode.

Kod:

0AA9: is_game_version_original


Sprawdza on chyba, czy gra jest oryginalna.

Kod:

0850: AS_actor 95@ follow_actor $PLAYER_ACTOR 



Actor pod lokalną 95@ podąża za player'em.

Kod:

07F8: car 74@ follow_car 72@ radius 27.0 



Pojazd pod lokalną 74@ podąża za pojazdem 72@ w odległości 27.0

Kod:

0724: heli 114@ follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0 



Helikopter 114@ atakuje i podąża za graczem w odległości 50.0

Kod:

0256: player $PLAYER_CHAR defined 



Sprawdza czy gracz został stworzony.

Kod:

06ED: set_car 34@ paintjob 0 



Ustawia samochodowi dany paintjob.

Odpowiedział(a) MalenRipek dodano 2010-07-19 14:40
Avatar użytkownika

Kod:

0657: car 35@ open_componentA 4 



Otwiera pojazdowi 35@ daną część.

Kod:

09E5: create_flash_light_at 225@ 226@ 227@ RGB_mask 255 255 255 begin_of_the_skype_highlighting 255 255 255 end_of_the_skype_highlighting radius 200.0 



Tworzy błysk na danej pozycji o podanych kolorach RGB, jak również o określonej średniy (radius).

Kod:

0904: get_interface 6 color_RGBA_to $COLOR_RED $COLOR_GREEN $GAMBLES_CASHWIN $3400 



Zmiana koloru danej części HUD'u

Kod:

fade 0 1000


Zaciemnia płynnie obraz.

Kod:

fade 1 1000


Rozjaśnia płynnie obraz.

Kod:

032B: $UZI = create_weapon_pickup #micro_uzi group 5 ammo 50 at 2489.8123 -1663.3979 13.3359


Tworzy pickup danej broni (ilość naboi itd.) na danych współrzędnych.

Kod:

0500: player $PLAYER_CHAR skin == "GIMPLEG" on_bodypart 17



Zmiena ubrania graczowi.

Kod:

0109: player $PLAYER_CHAR money += 1000000 



Dodaje graczowi określoną sume pienędzy.

Kod:

00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 22@ 



Sprawdza, czy aktor jest w pojeździe 22@.

Kod:

00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 22@ 



Zapisuje pojazd gracza pod lokalną 22@.

Kod:

01F3: car $HJ_PLAYER_CAR in_air 



Sprawdza, czy pojazd jest w powietrzu.

Kod:

0A30: repair_car 316@ 



Naprawia pojazd 316@.

Kod:

04FE: deflate_tire 2 on_car 280@ 



Przebija oponę numer 2 w pojeździe 280@.



Kod:

Model.Load(#elegy)
038B: load_requested_models 
Wczytuje dany model


Kod:

:jakaspetle
if
Model.Available(#elegy)
jf @jakaspetla
Petla ktora sprawdza czy wybrany model zostal wczytany


Kod:

04ED: load_animation "DANCING"
wczytanie animacji 'dancing'


Kod:

0605: actor $ACTOR_ANIM perform_animation_sequence "bd_clap" IFP_file "DANCING" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1
Aktor odtwarza wczesniej wczytana animacje


Kod:

034E: move_object $obiekt to X Y Z speed 1 2 3 flag 1 
Przesowanie obiektow
X Y Z - wspolrzedne gdzie obiekt ma sie przesunac
1 2 3 - predkosc przesowania



Kod:


0390: load_txd_dictionary 'loadsc0'
Wczytanie pliku txd


Kod:

0364: actor 102@(42@,9i) spotted_actor $PLAYER_ACTOR 
sprawdzenie czy przeciwnik widzi gracza


Kod:

07A5: AS_actor -1 attack_actor $PLAYER_ACTOR 1500 ms 
Atakowanie gracza


Kod:

0001: wait 0 ms 
odczekanie 0 milisekund


Kod:

0008: $89 += 1 



Dodaje wartość (w tym przypadku 1) do naszej globalnej.

Kod:

0003: shake_camera 40 



Potrząsanie kamerą.

Kod:

0002: jump @MAIN_177 



Przeskakuje do procedury (w tym przypadku @MAIN_177)

Kod:

0633: AS_actor $PLAYER_ACTOR exit_car 



Player wychodzi z pojazdu.



Kod:

00A8: set_car $auto to_TYPKIEROWCY_driver 
Ustawia typ kierowcy w danym aucie
- psycho
- normal


Kod:

010D: set_player $PLAYER_CHAR wanted_level_to X 
Ustawia poziom zainteresowania policji na 'X' gwiazdek


Kod:

015D: set_gamespeed 0.9 
Ustawia predkosc gry


Kod:

0168: set_marker $marker size 2 
Ustawia wielkosc markera


Kod:

018E: stop_sound $dzwiek
Wylacza dany utwor


Kod:

01B6: set_weather 1 
Ustawia obecna pogode


Kod:

023C: load_special_actor 'TENPEN' as 1 // models 290-299 
Wczytuje specjalnego aktora


Kod:

02A3: enable_widescreen 1 
Wlacza tryb filmowy


Kod:

02E4: load_cutscene_data 'PROLOG1' 
Wczytuje cutscenke


Kod:

02EA: end_cutscene 
Koniec cutscenki


Kod:

030D: set_max_progress 187 
Ustawia maxymalny postep


Kod:

034D: rotate_object $obiekt from_angle 0.0 to_angle 360.0 flag 0 
Obraca dany obiekt


Kod:

035F: actor $aktor armour += 100 
Daje danemu aktorowi kamizelke kuloodporna


Kod:

07A1: set_walk_speed 4 
Ustawia predkosc poruszania sie peda


Kod:

085A: spawn_emergency_vehicle_model #FIRETRUK on_street_nearest_to 2340.637 -1152.722 25.9686 
Spawnuje woz strazacki




Kod:

02E1: 136@(212@,2i) = create_cash_pickup 500 at 0.0 0.0 0.0 permanence_flag 1 
Stawia pickup pieniedzy w wybranym miejscu


Kod:

030C: progress_made += 1 
Dodaje jeden punkt do naszego postepu gry


Kod:

036A: put_actor $aktor in_car $auto
Umieszcza aktora w aucie


Kod:

046E: put_player $PLAYER_CHAR in_RC_mode_at 40@ 41@ 42@ angle 40.09 RC_model #RCBARON 
Ustawia aktora jako kierowce rcbarona (nie jestem pewien)


Kod:

0681: attach_object $obiekt to_car $auto with_offset 0.5 0.3 0.3 rotation 0.0 0.0 0.0 
Przylacza dany obiekt do auta


Kod:

0699: set_car $auto repair_tire 2 
Naprawia wybrana opone w aucie


Kod:

069A: attach_object $obiekt to_object $obiekt2 with_offset 0.0 0.0 0.0 rotation 0.0 0.0 0.0 
Laczy ze soba dwa obiekty


Kod:

069B: attach_object $obiekt to_actor $aktor with_offset 0.0 0.5 -1.0 rotation 0.0 0.0 0.0 
Przylacza obiekt do danego aktora


Kod:

070C: explode_car $auto // versionB 
Powoduje wybuch danego auta


Kod:

08A3: update_respect_while_on_mission 1 
Uaktualnia poziom respectu


Kod:

00A6: destroy_car $auto
Niszczy wybrane auto



Kod:

0668: AS_actor $aktor rotate_and_shoot_at 0.0 0.0 0.0 2000 ms 
Aktor odwraca sie i strzela w okreslony punkt przez 2000 ms


Kod:

0122: player $PLAYER_CHAR pressing_horn 
Sprawdza czy aktor wcisnal klakson


Kod:

01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1 
Policja ignoruje gracza


Kod:

055E: set_player $PLAYER_CHAR max_health += 100 
Ustala maxymalna ilosc zycia gracza


Kod:

055F: set_player $PLAYER_CHAR max_armour += 50 
Ustala maxymalna ilosc kamizelki kuloodpornej


Kod:

05C4: AS_actor $PLAYER_ACTOR hands_up 15000 ms 
Aktor podnosi rece do gory


Kod:

07A7: put_jetpack_on_actor $PLAYER_ACTOR 
Gracz otrzymuje jetpacka


Kod:

0179: actor $PLAYER_ACTOR colliding_with_object 73@ 


Sprawdza czy gracz dotyka danego obiektu

Kod:

0AB6: store_target_marker_coords_to 0@ 1@ 2@ // IF and SET

skrypt na to że jeżeli zaznacze na mapie w menu punkt to tam pojedzie wóz w którym siedze jako pasażer





Player wyciąga telefon:
Kod:

0AB6: store_target_marker_coords_to 0@ 1@ 2@ // IF and SET









Kod:
$Auto = Car.Create(#ADMIRAL, 2059.0435, -1693.9142, 13.2728)

Tworzy auto w określonych miejscu

Kod:
Car.Angle($Auto) = 269.8438

Nadaje samochodowi odpowiedni kąt obrotu