Jak ściągać?

Jak ściągać?

Ściąga to coś co na pewno pomoże, gdy akurat nie masz czasu żeby wszystkiego się nauczyć. Na pewno najpierw rozpoznaj sytuację i nauczyciela czy mocno pilnuje i może Cię nakryć. Jeśli nie, to jest duża szansa, że uda Ci się ściągnąć korzystając z porad zawartych w tym poradniku.

Krok 1

Rodzaje ściąg

Możemy wyróżnić kilka rodzajów ściąg w zależności od kształtu kartki.

Prostokąt - najczęściej ściągamy z kartki zwiniętej w harmonijkę schowaną najczęściej w rękawie lub pod dłonią. Ściąga taka zapewnia dużą powierzchnię, którą możemy zapisać. Wadą jest to, że znalezienie na niej informacji zajmuje chwilę czasu przez co możemy zostać złapani przez nauczyciela.

 

Kwadrat - jest to popularna ściąga, którą często chowamy pod kartką, na której piszemy sprawdzian. Łatwo jest z niej ściągać, daje też sporą powierzchnię na informacje. Niestety ryzyko złapania jest bardzo duże.

 

Rulon - bardzo popularną jest zwinięta w rulonik kartka włożona do długopisu z przeźroczystą obudową. Niestety mamy do zapełnienia mała powierzchnię, ale ściąga jest łatwa w użyciu i nie wzbudza podejrzeń. 

 

Hi-Tech - to forma podobna do zwykłej ściągi prostokątnej czy kwadratowej z tą różnicą, że drukowana jest drukarką laserową na przeźroczystej folii. Trudno jest więc taką ściągę zauważyć, możemy ją położyć na biurku albo kartce. 


Ławka - często stosujemy taką metodę zapisując na ławce (najlepiej ołówkiem bo można go palcem zmazać) trudny wzór lub jakąś informację. Jest to przydatna metoda gdy chcemy zapisać jedną rzecz, nazwisko, wzór, coś co nam pomoże. Najlepiej napisać to w takim miejscu gdzie można to zasłonić kładąc rękę lub kartkę. Na jasnej ławce niestety będzie mocno widoczna.

 

Gotowiec - gotowiec to przygotowana już wcześniej zapisana odpowiedź. Żeby zrobić gotowca musimy znać najpierw pytania. Najpierw na kartce piszemy co wiemy, potem ją podmieniamy na gotowca. Ważne jest by zawsze pisać coś co się umie, bo w razie wypadku gdy nie będziemy mogli podłożyć gotowca oddamy swoją pracę i będziemy mieli szansę ją poprawić. Gotowiec nie może być zbyt idealny - odpowiedzi na pytania nie mogą przewyższać naszego poziomu, a pismo nie może być zbyt estetyczne. Nie możemy nim wzbudzać podejrzeń.

 

Ściana - krótkie informacje można zapisać na ścianie obok ławki. Musimy jednak pamiętać by je kamuflować np. opierając się o ścianę. Po klasówce jeśli to jest nasze stałe miejsce najlepiej zmazać ołówek gumką, inaczej nauczyciel może się domyślić, że podczas ostatniego testu ściągaliśmy. 


Plakat/Kalendarz/Tablica - Plusem jest to, że ściągamy siedząc przodem do ściągi. Jest jednak duże ryzyko zauważenia takiej ściągi. 


Podszewka - można zapisać np. białą podszewkę buta, ale ja polecam nakleić na spód buta lub ubrania kartkę, dzięki temu nie zniszczymy odzieży i numer będziemy mogli wykonywać wielokrotnie.


Ręka - gdy piszemy na ręce najlepiej jest to robić od wewnętrznej strony, ale niestety gdy nauczyciel nas zobaczy nie będziemy mogli ukryć ściągi. Ja tą wersję ściągi zmodyfikowałem jeszcze w szkole podstawowej. Na wewnętrzną stronę dłoni naklejałem taśmą prostokątną kartę papieru. Do tego musimy mieć dość luźny rękaw, podnosimy rękę i opieramy na niej głowę - wtedy rękaw nam sam się trochę obsunie i ściąga będzie widoczna. Gdy nauczyciel zapyta co mamy napisane na ręce, ściągamy rękaw mówiąc, że nic na niej nie napisaliśmy. Jednocześnie palcem odrywamy ściągę, która wpada do rękawa. Minusem jest to, że po tej sytuacji już nie możemy z niej dalej korzystać.

 

 

 

Krok 2

Ubiór

Ubiór to jeden z najważniejszych czynników gwarantujący udane ściąganie. Pokazuje to choćby sposób na ściągę naklejoną na ręce, który przedstawiłem wcześniej. Na sprawdziany powinniśmy zawsze zakładać ubrania z długimi rękawami - zawsze mogą przydać się do schowania ściągi. Nie powinien być też zbyt ciasny. Oczywiście latem taka sytuacja może wzbudzić dodatkowe podejrzenia, więc wszystko musi być odpowiednie do pory roku. Nie zakładajmy też zbyt jaskrawych strojów, będą one zwracać uwagę nauczyciela na nas, przez co będziemy bardziej widoczni w klasie. Najlepiej ubraniem wtopić się w tłum, tak by nauczyciel zbyt często na nas nie spoglądał. 

Wideo

Możesz również zobaczyć poradnik wideo na podobny temat:

Jak zrobić ściągę w fomie małej książeczki ze spisem treści

Krok 3

Naucz się

Nawet jeśli zamierzamy ściągać musimy chociaż coś się nauczyć i mieć jakąś wiedzę na temat, na który piszemy pracę. Im rzadziej będziemy korzystać ze ściągi tym lepiej dla nas. Np. gdy jest to sprawdzian z historii najlepiej jest zrozumieć temat, a zapisać sobie jedynie daty i nazwiska, których nauczenie zajmuje najwięcej czasu. 

Krok 4

Zachowanie

Gdy ściągamy często zachowujemy się często nerwowo chociaż sami o tym nie wiemy. Cały czas musimy zachowywać się normalnie jakbyśmy pisali pracę. Gdy będziemy nerwowo zerkać w stronę nauczyciela, wiercić się czy odwracać nauczyciel na pewno zainteresuje się naszym zachowaniem i wtedy możemy wpaść ze ściąganiem. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej też nikomu nie podpowiadać, nie rozmawiać z innymi po prostu siedzieć i pisać tak jakbyśmy całą wiedzę mieli w jednym palcu. Możemy udawać, że się zastanawiamy, potrzeć brodę (nie czoło - to oznaka zdenerwowania). Chwile wyprostować się i popatrzyć przed siebie na tablicę. Gdy nawiążemy kontakt wzrokowy z nauczycielem - uśmiechnijmy się. Uspokoi to go i przyjacielsko nastawi do naszej osoby, w ten sposób zyskamy na nim przewagę, a ten być może podaruje nam nawet gdy zacznie coś podejrzewać. 

Krok 5

Tips and Tricks

Słuchamy tego co dzieje się w klasie, gdy ktoś wokół nas zacznie hałasować to jest to zły moment na ściąganie. Nauczyciel może nas zauważyć, chociaż wcale nie chodziło mu o nas. Słuchając też możemy poznać co robi nauczyciel, np. gdy przewraca kartkę w książce najprawdopodobniej czyta i wtedy możemy wyciągnąć czcionkę. Gdy jest cisza pewnie siedzi wyprostowany i spogląda na klasę. 


Gdy klasę pilnuje nauczyciel tego samego przedmiotu, z którego jest sprawdzian czasem chodzi po klasie i patrzy przez ramie co piszemy - dlatego zawsze musimy starać się pisać co wiemy, tak by nie wzbudzić podejrzeń. Gdy nauczyciel zobaczy co pisaliśmy i nie miało to sensu, a my podłożyliśmy gotowca, to sytuacja jest dla niego ewidentna, a może nam to szybko udowodnić zadając nam jakieś pytanie przy rozdawaniu prac - najprawdopodobniej nie będziemy wtedy potrafili na nie odpowiedzieć. 

 

Komentarze: (1)

Pozostało: 1500 znaków
2013-08-31 18:38:22
Awatar
Bardzo mądre porady
(0)