Jak zdrowo robić sałatki

Jak zdrowo robić sałatki

Każdy, kto dba o swoją linię wie, że bardzo ważnym elementem zdrowej diety są sałatki. Przekonanie te może być jednak błędne, kiedy nie potrafimy odróżnić zdrowych i wartościowych składników od tych, które posiadają ogromną dawkę węglowodanów czy cholesterolu. Poniżej zapoznasz się więc z ważnymi zasadami, dotyczącymi sałatek.

Krok 1

Jakie warzywa i owoce?

Zdrowe, niskokaloryczne oraz długo zapewniające uczucie sytości warzywa i owoce to m. in.: groszek, fasola, cebula, czosnek, marchewka, kiełki, pomidor, soja, soczewica, szczypiorek, młode ziemniaki, ogórek, kalarepa, oliwki, biała kapusta, kalafior, sałata seler naciowy, jabłka i pomarańcze.

Uwaga

Banany, winogrona i kukurydza bardzo szybko sprawią, że znów poczujesz głód. 

Wideo

Możesz również zobaczyć poradnik wideo na podobny temat:

Jak zrobić sałatkę z ciecierzycy

Krok 2

Jakie chude białko?

Sałatka wzbogacona o chude białko zwierzęce jest świetna i wymagana w każdej diecie. Wybieraj więc: grillowaną rybę, tuńczyka w sosie, wędzoną rybę, grillowane piersi z kurczaka, mięso z indyka.

Dużo białka mają także warzywa strączkowe, czyli np. soczewica czy ciecierzyca

Krok 3

Jaki dressing?

Sosy przygotowuj z takich produktów jak jogurt naturalny, woda, oliwa z oliwek, ocet jabłkowym oraz naturalnie wszelkie zioła. Ograniczaj jednak użycie soli!

Krok 4

Węglowodany?

Osobom na diecie nie poleca się zbyt dużej ilości węglowodanów, ale jeżeli nie mogą żyć bez makaronu czy ryżu, musza wybierać jego zdrowsze odpowiedniki. Kupuj więc brązowy ryż i pełnoziarnisty makaron.

Komentarze: (0)

Pozostało: 1500 znaków