Jak Shoei robi swoje kaski i za co tak naprawdę płacimy

Subskrybuj kategorię
Subskrybuj kategorię:
Motocykle
Dodaj do ulubionych
Zgłoś film
  • Data dodania: 04.07.2015 / 20:00
  • Odsłony: 3 597
  • Ocena: 0.00
  • Głosy: 0
  •  

Poradnik dodany przez:

Motosapiens

Do poradnika jak shoei robi swoje kaski i za co tak naprawdę płacimy przypisano następujące tagi:

Shoei, to jedna z najbardziej rozpoznawanych firm produkujących kaski motocyklowe. Wszystkie kaski (a warto nadmienić, że robią TYLKO kaski) wykonywane są w Japonii pod bardzo rygorystycznymi, wewnętrznymi normami. Do produkcji skorup stosuje się wielowarstwowy kompozyt na bazie włókna szklanego. Ten rodzaj materiału jest technologią dającą najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki temu skorupa może lepiej rozproszyć siłę uderzenia.

EPS, który jest wewnątrz kasku produkowany jest z wielowarstwowego polistyrenu, dzięki czemu przemieszczenie głowy wewnątrz kasku jest bardziej bezpieczne i wywołuje mniej obrażeń oraz odciąża kark.

Aby poprawić stopień bezpieczeństwa wszystkie elementy wentylacji czy aerodynamiki są przyklejane do skorupy tak, by w trakcie kolizji mogły szybko odpaść nie generując dodatkowego ryzyka zaczepienia i szarpnięcia za kask.

Od 2012 roku marka Shoei oferuje również kaski z przeciwsłoneczną blendą. Jako jedyni wyprodukowali system, dzięki któremu przeciwsłoneczny wizjer jest montowany w sposób, który nie ingeruje w EPS. Całość mieści się w specjalnie zaprojektowanej części skorupy która dodatkowo jest w tym miejscu wzmocniona, a EPS na całej swojej powierzchni pozostaje taki sam.

Różnice w podejściu do produkcji kasków i dbałości o bezpieczeństwo ich użytkowników widać również w zapięciu microclick które wykonane jest z nierdzewnej stali, a nie z materiałów termoplastycznych jak to często mam miejsce u innych producentów.

Nie samym bezpieczeństwem żyje motocyklista. Japoński producent w swoich kaskach stosuje wizjery o pierwszej klasie optycznej. Poza otwartym J-Cruise wszystkie kaski motocyklowe w standardzie mają Pinlock, który jest najbardziej wydajnym systemem zapobiegającym parowaniu wizjera (użytkownicy J-Cruise mogą go dokupić jeśli uznają go za niezbędny, bo szyby w tym modelu są przygotowane na jego ewentualny montaż).

Niezwykły jest także mechanizm wizjera, który ostatni ruch szyby kieruje do wnętrza kasku, dzięki czemu lepiej przylega do uszczelek.

Kolejnym ważnym aspektem jest wentylacja - Shoei dzięki wykorzystaniu tunelu aerodynamicznego projektuje jedne z bardziej wydajnych układów wentylacyjnych, wykorzystujących zarówno zjawisko ciśnienia jak i podciśnienia.

Wszystkie kaski Shoei są konstruowana na bazie kilku skorup, co daje lepsze dopasowanie do głowy. Dodatkową zaletą takiej produkcji jest fakt, że wszystkie kaski są tak samo bezpieczne bez względu na rozmiar skorupy. W przeciwieństwie do konstrukcji opartych na jednej skorupie gdzie za rozmiar odpowiadają jedynie wypełnienia, w przypadku Shoei możemy dopasować kask bez potrzeby dopychania go dodatkową gąbką. Dla poprawienia komfortu do wyboru jest wiele rozmiarów policzków, dzięki czemu osoby o różnych "rysach" twarzy z łatwością dopasują rozmiar nie tylko obwodu czoła ale i kształtu twarzy.

To co nas przekonuje do kasków tej marki, to dbałość o bezpieczeństwo, komfort i szukanie nowych rozwiązań, dzięki którym nasze motocyklowe przygody będą jeszcze fajniejsze (bo przecież wszystko co odczuwamy, widzimy, słyszymy i jak postrzegamy drogę - robimy z wnętrza naszego kasku).

---

Strona: http://www.motosapiens.pl

Ubrania: http://www.sklep.motosapiens.pl

Facebook: http://www.facebook.com/MotosapiensPL

---

Muzyka - "Motosapiens" - Kamil Kucharczyk i Krystian Kołacz

Kategoria: Motoryzacja > Motocykle

Skomentuj poradnik

Poradnik Jak Shoei robi swoje kaski i za co tak naprawdę płacimy skomentowało 0 osób.

Pozostało 1500 znaków