Jak wykonać masaż łydki przy użyciu pianki do masażu

Poradnik dodany przez: sztukamasazu
15170 4

Drugi odcinek z serii Rozluźnianie Powięzi (Self Myofascial Release). W tym odcinku prezentuję kolejną metodę automasażu mięśnia płaszczkowatego (łydka), tym razem przy użyciu pianki do masażu. Jest to świetna technika pomocna przy dolegliwościach i stanach bólowych pięty i podeszwy stopy (ostroga piętowa lub tzw. zapalenie rozcięgna podeszwowego). Przyczyną jest często ograniczenie zgięcia grzbietowego w stawie skokowym, wynikające najczęściej z przykurczu mięśni łydki. Często odczuwalny ból samoistny i pojawiający się przy dotykaniu okolicy przyśrodkowej (wewnętrznej) strony strony pięty - przy przyczepie rozcięgna podeszwowego. Ból jest najbardziej nasilony przy stawianiu pierwszych kroków, zmniejsza się w miarę "rozchodzenia" się a nasila znów przy dłuższym chodzeniu czy przeciążeniu. Taki masaż to także świetne ćwiczenie pomagające rozluźnić i zlikwidować napięcia w obrębie łydki i stawu skokowego, oraz ścięgna achillesa. Bardzo pomocne u osób biegających (u których bardzo często m. płaszczkowaty jest intensywnie napięty). Także dla kobiet chodzących w butach na wysokim obcasie: gdzie w nocy często odczuwają skurcze, drętwienie i mrowienie łydek -Ból łydek pojawia się wtedy, gdy mięśnie są nierozciągnięte i zmniejsza się ich sprawność.

Składniki:

  • Pianka do masażu

Do poradnika Jak wykonać masaż łydki przy użyciu pianki do masażu przypisano następujące tagi:

zdrowie masaż masaż relaksacyjny masaż sportowy masaż ostroga piętowa masaż łydki ból stopy masaż rozcięgno podeszwowe pianka do masażu automasaż ból łydki bieganie

Skomentuj poradnik

Poradnik Jak wykonać masaż łydki przy użyciu pianki do masażu skomentowało 0 osób.

Awatar użytkownika
Pozostało 1500 znaków

Komentarze

Ładuję komentarze...